Met 100 leerlingen van leerjaar 3 naar Londen
Op 23 maart stapten 100 leerlingen en 10 begeleiders op de nachtboot van Hoek van Holland richting Harwich om de reis per trein te vervolgen naar Londen. De boottocht verliep ontzettend goed en kwam netjes volgens planning aan in Harwich. Met een directe treinverbinding reisde de groep rechtstreeks naar het centrum van Londen. Dat zorgde ervoor dat ze veel eerder bij het hostel aankwamen dan de bedoeling was. Een mooie kans om Bourough Market nog even mee te pakken.
Het programma zat vervolgens vol met alleen maar leuke activiteiten. De groep:
- .. shoppen en lunchen bij Bourough Market. Stond niet op de planning, maar dit was wel een te gekke toevoeging;
- .. bezocht de Tower of London dat in de loop van de eeuwen dienst heeft gedaan als fort, koninklijk paleis, staatsgevangenis, arsenaal en nu als museum;
- .. verbleef in KEW Gardens, Royal Botanic Gardens, KEW. Een groot tuinencomplex dat bekent staat als wetenschappelijk instituut op het gebied van de plantensystematiek. Een mooie toevoeging aan het programma om het groene profiel aan bod te laten komen;
- .. at Fish & Chips in Hyde park;
- .. bezocht The British Museum. Het nationale museum van Londen met de grootste collecties ter wereld.
- .. zongen in Covent Garden mee met een straatmuzikant!
- .. zwaaiden naar de Koning Charles en Koningin Camilla die toevallig voorbij reden tijdens de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace
- .. bezocht in kleinere groepen The Natural History Museum, Liberty’s of London, Harrods tijdens het keuzeonderdeel;
- .. wandelde langs de Big Ben, Westminster Abbey, Nr. 10 Downing street en The horse guard parade en natuurlijk niet te vergeten het iconische Tower Birdge;
- .. genoten van de heerlijke sfeer bij Mercato Metropoitano bij Elephant & Castle.
- .. trok een nachtje door om om 4:30 uur te vertrekken richting het stations om met de trein naar Harwich te reizen.
De groep heeft een te gekke en onvergetelijke reis met elkaar gehad. Er zijn onderling nieuwe vriendschappen ontstaan, de leerlingen zijn in aanraking gekomen met een andere cultuur, hebben gewerkt aan hun Engelse spreekvaardigheid en zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Daarnaast zijn andere vakken aan bod gekomen, zoals Groen, Maatschappijleer en Culturele- en Kunstzinnige Vorming.